Fruit met punch.

Featured image

Dit jaar starten we het nieuwe schooljaar met goede en vooral gezonde voornemens. En we begingen bij het ontbijt! Ik geeft je hier alle informatie om de eerste maaltijd van de dag meer punch te geven.

Kiwi

Een vitamine C- bom: doet wonderen voor je immuunsysteem.

Aardbei

Bevat naast vitamine C ook kalium, een natuurlijke bron van energie.

Sinaasappel

Zit bomvol vitamine C. Wel 50mg per 100 gr. Geeft een boost aan je ontbijt!

Pompelmoes

Bevat vitamine C. Maar ook vitamine A die de groei van beenderen en tanden bevordert en de huid gezond houdt.

Citroen

Zit boordevol vitamine C en heeft een zuiverende werking. Perfect om je ontgiften.

Framboos

Zuivert de darmen en bevordert de werking van je urinesysteem.

Ananas

Bevat bromelaine, een enzym dat de spijsvertering bevordert. Ook een goede bron van mangaan, dat energie levert.

Braambes

Rijk aan vitamine C en betacaroteen. Bevordert de werking van het immuun-systeem.

Blauwe bes

Bevat van alle soorten fruit een van de hoogste gehaltes aan antioxidanten.

Appel

Rijk aan pectine, een oplosbare voedingsvezel die helpt de darmtransit te normaliseren.

Druif

Een fantastische bron van polyfenolen, krachtige antioxidanten die het cardiovasculaire systeem beschermen door veroudering af te remmen.

Pruim

Rijk aan ijzer, magnesium, mangaan, kalium, koper,.. mineralen die het verterings-systeem ontlasten.

Rode bes

Belangrijkste bestanddeel: de fllavonoiden., uitstekend voor de vernieuwing van de huid.

Advertenties

3 thoughts on “Fruit met punch.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s