Spaghettisaus.

Featured image

Iedereen vind wel Spaghetti heerlijk. Ik zelf vind het een van de lekkerste eten die der is. Vandaag ga ik jullie dan ook tonen hoe ik mijn Spaghettisaus maak.

Featured image

Ik snij altijd mijn groentjes erg fijn. Ik heb courgette, wortels en paprika’s gebruikt. Ik zelf schil wel mijn paprika’s met een dunschiller.

Featured image

Mijn champignons snij ik in 8 stukken.

Featured image

Smelt de boter, zorg der wel voor dat die niet bruin word.

Featured image

Onder tussen heb ik al een ui gestoofd en heb ik de gehakt der bij gedaan. Laat het goed stoven tot je zie dat het gehakt niet meer rood zie.

Featured image

Doe alle groentjes der bij.

Featured image

En zet dan het deksel op de kookpot. Je laat dat zo 15minuten stoven.

Featured image

Ik heb zo twee cubetti cubes de tomatesbasilic frais genomen. Je kan dat ook krijgen in andere kruiden. Ik zelf hou enorm van basilic.

Featured image

Ik zelf ga der nog eens met de staafmixer der door. Want mijn zoontje hou niet van die brokjes. Maar je kan dat beste ook met brokjes, is even lekker.

Featured image

Onder tussen heb ik der al wat water bij gedaan. En heb ik de tomaten der bij gedaan.

Featured image

Ik doe der dan een klein beetje sambal oelek der bij. Zij daar echt wel voorzichtig mee, want als je te veel in doe kan het echt pikant zijn.

Featured image

En natuurlijk mag je de spaghetti kruiden der ook bij doen. Dan doe je het deksel der terug op en zet je het op een zacht vuurtje. Je laat dat zo een 30 minuten koken.

Featured image

Dan als laatste dik je de saus met een bindsel.

Onder tussen heb je spaghetti al laten koken en is die dan ook klaar en dan kan je heerlijk aan tafel.

Featured image

3 thoughts on “Spaghettisaus.

  1. ik hou het liever wat grover van groenten, geeft meer smaak af vind ik.
    En kruiden doe ik met allerhande kruiden: marjolein, rozemarijn, paprika, pili-pili en als de saus bijna klaar is basilicum. Ik doe er ook een scheutje porto in, geeft een geweldig lekkere touch aan de saus

    Smakelijk!!!

    Liked by 1 persoon

  2. Ohhh heerlijk spaghetti! Ja iedereen maakt zijn saus anders hè, Ik heb altijd vrij dikke saus, met veel gehakt, uien, paprika’s, champignons, tomaten of 2 blikjes tomatenstukjes, soms prei als ik geen uien heb, soms courgette, een pakje mix voor spaghettisaus van Knorr en een blikje tomatenpuree. En het is eigenlijk ‘spaghettisaus met spaghetti’. Met oude geraspte kaas erover is het helemaal af! Je brengt me weer eens op een idee 😉
    Fijn weekend!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

