Tomatensoep balletjes.

Featured image

Elke kind of zelf ouder mensen zijn dol op tomatensoep met balletjes. Ik denk dat het bij iedereen wel stiekem om de balletjes gaan. Die maken de soep nog een beetje heerlijker aan. Vandaag ga ik jullie eens vertel hoe ik mijn soep maakt.

Featured image

Ik doe een klein beetje boter in een kookpot. Zorg der wel voor dat de boter niet bruin word.

Featured image

Ik doe dan de ui in de kookpot en zorg dat die wat aan gestoofd is.

Featured image

Dan stoof ik de groentjes en doe dan twee groentebouillon der bij.

Featured image

Onder tussen doe je de tomatenpuree der ook bij en 1L water.

Featured image

Je zet dan het deksel op de kookpot en laat het zo ongeveer 45minuten koken op een zacht vuurtje.

Featured image

Dan zet je kookpot van het vuur om het te mixen.

Featured image

Dan rol je de balletjes zoals je dat zelf wens. En die doe je dan in de soep. Laat dan nog de soep een 15minuten door koken.

Featured image

3 thoughts on “Tomatensoep balletjes.

Geef een reactie

