Featured image

‘Schoonheid beging van binnen’, zeg Actrice Martine Jonckheere. Maar dat betekend niet dat ze geen badkamerkast vol met verzorgingsproducten heeft. ‘Ik spendeer graag heel wat tijd in m’n badkamer om me te ontspannen én te verzorgen’, geeft er toe.

In haar make-uptas.

‘Ik kan erven  genieten om me op te maken. Veel tijd hoeft dat niet te kosten: op een kwartier met een kop koffie erbij lukt dat al. Ook voor opnamen maquileer ik me zelf. Mijn ogen zet ik graag in de verf met zwarte mascara, eyeliner en bruine of bronskleurige oogschaduw, meestal van Dior. Mijn lippen stift ik met Tiger Eye van Estéen Lauder, een nacré vieux rose lipstick. Ik kan echt niet zonder. Zelfs als ik een dag geen make-up opdoe, zal ik toch altijd m’n lipstick aanbrengen. Gelukkig heb ik enkele exemplaren op voorraad zodat ik nog een tijdje verder kan’

Featured image

Mij Beauty 1, 2, 3…

‘Overdag verzorg ik mijn huid met een serum en crème van Dermakléb. ‘S avonds grijp ik naar  de reinigingsproducten en anti-age verzorgingsproducten van  Longiderm, een lijn ontwikkeld door plastische chirurgen die die wonderderen verrichten met je huid. Op de set gebruik ik voor mijn make-up het Idéalist – serum van Estée Lauder: het maakt je huid glad en egaal. En ik smeer me in met pure arganolie die ik in Marokko koop’.

Mijn beauty hotspots
*L’odace

Deze zaak wordt gerund door een jonge gast, Benoit, maar ik vertrouw hem volledig als het op m’n haar aankomt. Hij is de beste in haarkleuringen en steenvast mee met de laatste trends. Daarnaast geeft hij me tips om thuis de juiste haarverzorging van Redken te gebruiken.’

*Curazon

‘Hier kan je terecht voor schoonheidsbehandelingen, afslankbehandelingen en fitness. Eén adres dus voor inspanning en ontspanning. Ik kom hier twee keer per week voor Miha Bodytec, een training van 20minuten met een elektrodenvest aan. Hierbij worden alle spierengroepen getraind met een minimum aan inspanning, maar maximaal resultaat.’

I Love parfum

‘Af en toe durf ik al eens een mannenparfum te gebruiken, maar eigenlijk ben ik al meer dan twintig jaar trouw aan White Linen van Estée Lauder en ‘J’Adore’ van Dior. White Linen gebruiken ik altijd ’s morgens omdat die zo fris ruikt. J’Adore gebruik ik ’s avonds omdat mijn man die het lekkerst ruiken vindt.’

Me-time

‘Water is dé manier om me te ontspannen. Ik hou ervan om ’s avonds een bubbelbad te nemen met een glas champagne erbij en klassieke muziek op de achtergrond. Ik ga ook drie keer per week in de sauna. Twintig jaar geleden heb ik die van m’n man cadeau gekregen en het is de beste investering ooit geweest. In de winter krijg ik er een kick van om na de sauna in de sneeuw te rollen. Van april tot november zwem ik ook elke dag in m’n zwembad met jetstream: goed voor m’n conditie.’

Geef een reactie

