20160718091544

Vandaag heb ik een hele leuke en persoonlijke tag voor jullie! Ik zag deze tag bij blog Be beautifully . Ik vond deze echt heel erg leuk, dat ik hem voor jullie wou beantwoorden. Zo leer je me ook op een andere manier kennen.

1. Ben je een werkende mama of een thuisblijfmama?

Ik ben een werkende mama.

2. Zou je het anders willen?

Ik zelf zou het niet anders willen. Mijn zoontje is toch naar school en dan ben ik onder tussen aan het werken. Ben dan ook wat meer dagen in de week thuis voor mijn zoontje. En dan ben ik der ook helemaal voor hem.

3. Mijn kind slaapt altijd in haar eigen bedje of wiegje?

Al van zijn geboorte slaapt hij op zijn eigen kamertje. Waar hij nog elke dag met veel plezier in slaapt.

4. De beste aankoop voor je kind?

De beste aankoop dat ik ooit gedaan heb voor mijn zoontje is zijn slaapkamer. En ook de kleren die hij aan had op onze trouw. Aja en zijn knuffel waar die als baby mee sliep tot nu, die knuffel moet overal mee.

5. Hoeveel kinderen wil je?

Ik wou altijd al 2 kinderen, gewoon omdat ik zelf uit een groot gezin komt. En ik vind dat je toch een broer of zus nodig hebt later. Mijn man denk daar helemaal anders over, hij wil maar 1 kindje hebben. Dus ik heb me moeten bij neer leggen bij zijn keuzen.

6. Date Night (een uitje alleen met je partner)! Hoeveel dagen/avonden per maand?

Ik zal eerlijk zijn, we doen bijna alles samen met zoontje.Maar af en toe nemen ik en mijn man wel eens de tijd om alleen iets te doen.  Soms nemen we wel eens een dagje verlof als mijn zoontje op school zit en dan gewoon eens naar de zee, gezellig gaan uitwaaien.  Lijk van de jaar gaan we voor de eerste keer naar Londen zonder zoontje. En keer op hotel in Nederland zonder zoontje. Het zal wel raar doen, maar ik vind het moet kunnen. 

7. Favoriete bezigheid van je kind?

Mijn zoontje is erg creatief en daar tussen speelt hij erg met lego.

8. Heb je tijdens de zwangerschap een miskoop gedaan?

Nee ik heb eigenlijk niet echt een miskoop gedaan. Heb wel kruippakjes gekocht dat een beetje te klein was omdat ze zijden dat het een kleine baby ging zijn. Maar daar hadden ze het mis in.

9. Het favoriete eten van je kind?

Mijn zoontje zijn favoriete eten is Spaghetti, Macaroni, Belgische frietjes, en soms wel eens iets van de McDonalds vind hij ook steeds lekker.

10. Heb je een grotere (gezins)auto aangeschaft?

We hebben een grote auto, is gemakkelijk als we op reis gaan. Want mijn man is een visser en meestal als we op reis gaan pakt hij zijn vislijnen  mee.

11. Ben je nu zwaarder of lichter dan voor het moederschap?

Ik heb gelukkig mijn zwangerschapskilo’s kwijt.  Tijdens mijn zwangerschap werd ik niet zwaarder meer vermagerde ik steeds. Tot op mijn bevalingsdag woog ik gewoon 3kl meer dat ik woonde. Ik ben eigenlijk super veel vermagerd als mijn zoontje geboren is.

12. Wat is je droom vakantie met je kind?

O, dat is wel een moeilijke. Ik denk dat het wel op hotel is dat ik zeker niet meer moet koken. En dat der veel te doen is voor de kinderen dan ben ik al te vrede.

13. En je droom vakantie zonder kids? 

O, deze is echt niet moeilijk. Ik zou graag eens naar Rome willen en dan naar New York en ook naar Afrika lijk me wel leuk. En ik zou ook graag zo steden gaan bezoeken.

14. Wat is er veranderd in je leven sinds je mama bent? 

O, mijn leven is inderdaad veranderd. Heb nu meer verantwoordelijkheid dat ik daarvoor niet had. Mijn man deed bijna alles. Buiten dat ik nu alles probeert te doen als ik thuis ben.  Moet wel zeggen dat mijn vriendengroep ook wel klein beetje verandert is, maar wel positief zin dan wel.  O, het leven lach je toe als je eenmaal een kind hebt vind ik.

15. Mijn hart smelt als ik ……….. (maak de zin af)

Als hij in eens je een knuffel komt geven en een zoen en zegt dat hij me graag zie. Dan smelt wel je hart.  Ik denk dat ieder moeder dat wel heeft.

16. Waar shop jij de leukste kinderspullen? 

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik eigenlijk veel kleren krijg van mijn broer zijn zoontje. Die is 2jaar ouder. Maar ik zelf koop ook af en toe wel eens kleren en dat is in de Hema soms of c&a en zelfs H&m hebben ze ook mooie kleren. Koop ook af en toe iets in de Esprit als ik de collectie graag zie.

17. Favoriete mama make-up en verzorgingsproducten? 

Op deze moment is dat van Essence & Yves Rocher vind ik zalig make-up en verzorgingsproducten. Nivea gebruik ik nu ook veel meer.

18. A-merk of huismerk? 

Van het huismerk koop ik echt niet zo veel. Ik ga altijd voor de A- merk, ook omdat die beter is van kwaliteit.

19. Heb je altijd een kinderwens gehad? 

Vroeger nee had ik helemaal geen kinderwens. Tis maar begonnen als mijn oude zus kindjes kreeg en ik daar af en toe eens moet babysitten. En toen ik dan mijn man leerde kennen en paar jaar mee verkeerde spraken we wel al over kindjes.

20. Wat is het leukste aan het moederschap?

O, alles denk ik, die liefde dat je krijg van je kind kan je niet voorstelen hoe dat voelt als je geen kinderen heb. Maar echt een warm gevoel een gevoel dat ik niet rap kwijt wil.

Hope vond je deze tag leuk en je mag hem gerust zelf ook invullen.

10 gedachtes over “Mijn leven als mama

Geef een reactie

