TextPicture20171004_0451Deze keer is het een persoonlijke artikel. Je moet het echt niet lezen als je niet wil. Klink wel een beetje dom, weet niet hoe jullie der over denken.

Soms heb je zo moment dat je nadenkt over wat je zoal hebt mee gemaakt in het leven. Dat het soms wel moeilijk is om uit je fouten te leren hoe moeilijk het ook wel is. Vooral om eigenlijk te beseffen dat je het eigenlijk wel kan. Ook al had je het anders in je hooft. Gewoon bang om te falen, bang om diegeen te kwetsen die zo diep in je hart zit. Bang dat mensen je anders gaan bekijken.

Ik zelf sta met de gedachten in het leven, dat je eigenlijk wel eens kan falen dat je altijd met beide voeten op de grond terecht kan. Ik heb altijd mijn plan getrokken en ik ben altijd met beide voeten op de grond geraakt. Dat maakt mij sterk als persoon die ik nu ben. Ik ben een fiere mama en een fiere vrouw. Waar elke dag vreugde is en zelf verdriet, ja hier is af en toe wel eens traan te zien. Ik vind dat niet erg.

Na dat ben ik soms wel eens een mens die best wel zijn dipje heeft en echt moeilijk heeft met alles. Op dit moment heb ik vooral moeilijk dat mijn vader niet meer bij ons is. Vooral dat gemis vind ik echt vreselijk. Deze maand is het dan mijn verjaardag, maar deze jaar vind ik het echt een vervelend jaar. Ik verjaar op paaszondag en vind het vooral vervelend dat hij me die dag niet aan het lachen kan brengen. Vooral zijn grapjes mis ik het nog meest.

Ik vind vooral moeilijk als moeder om je eigen kind te troosten als je het zelf zo moeilijk hebt. Ik moet zeggen soms lukt dat best wel, omdat mijn man achter mij sta. En omdat je weet dat je best eens mag falen als moeder. Niemand is prefect op deze wereld, zelf ik niet. Maar ik weet dat telkens weer dat we uit deze dip raken en dat ik weer de super gelukkigste mama en vrouw kan zijn en zal zijn.

7 gedachtes over “Persoonlijke artikel.

  1. Heftig om te lezen. Het lijkt mij ook wel heel moeilijk om een ouder te moeten missen, zeker op momenten dat je normaal samen was, zoals met je verjaardag. Heel veel sterkte nog! Hopelijk kan je je ondanks alles toch nog een beetje genieten van je verjaardag volgende week.

    Liked by 1 persoon

  2. Het is vallen en opstaan in het leven Heidi, letterlijk soms maar ook figuurlijk.
    Je mag het best moeilijk hebben en er verdriet om hebben dat je vader er niet meer is. Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar dat is niet eens belangrijk. Rouwen doet ieder mens op zijn eigen manier en een tijd kun je daar niet voor bepalen. Je kunt zeggen, als voorbeeld, het is al een jaar geleden, maar je kunt ook zeggen, het is pas een jaar geleden. Iedereen ervaart dat op zijn eigen manier.
    Meisje, je mag blij zijn met een man zoals die van jou, die achter je staat en van je houdt. En een dipje zo af en toe heeft ieder mens wel eens, ook de optimistische en positievelingen zoals ik… En dat mag, je bent ook maar een mens hoor. Met alle sterke en zwakke momenten die erbij horen. Blijf maar een trotse vrouw en mama, jij komt er wel! Liefs,Trees

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een heftig stukje om te lezen. Jammer dat je zo vervelend jaar achter de rug heb. Iedereen maakt fouten in zijn leven, en daar moeten we allemaal van leren hoe moeilijk het ook is. Dipjes zullen er altijd zijn, maar als we daar weer eenmaal uit klimmen zullen we zien hoe mooi het leven wat we hebben eigenlijk is. Sterkte met alles! -x-

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

