The Hunger Games: Mockingjay part 2.

Vandaag stel ik jullie de Dvd voor van The Hunger Games: Mockingjay part 2.. Ik ben echt dol op deze films en zelfs de boeken ben ik erg verslaaft aan.

Verhaal

Katniss herstelt van de aanval van Peeta, die nog steeds is gehersenspoeld door het Capitool. President Coin van de rebellen wil de aanval op het Capitool voortzetten zonder Katniss. Oneens met deze beslissing gaat Katniss tegen alle afspraken haar eigen weg om President Snow te kunnen vermoorden. Bij een groep Elite rebellen sluit Katniss zich aan. Bij dit groepje horen onder meer Gale, Finnick, Cressida en Boggs. Ze worden vooruitgestuurd naar het Front, en ze maken nieuwe propagandafilmpjes. Coin grijpt niet in, maar stuurt Peeta mee als versterking naar deze groep. Peeta is nog niet helemaal hersteld en gaat geboeid mee. Nadat Boggs een boobytrap niet heeft overleefd, neemt Katniss de leiding over met als doel Snow uit te schakelen.

Als ze ingesloten zijn in het Capitool en Snow een oproep doet om vluchtelingen een bescherming te bieden in zijn Paleis, gaan Katniss en Gale undercover als vluchteling verder op weg naar Snow. Vlak bij de poort wordt Gale door de soldaten van het Capitool tegengehouden. Katniss gaat verder. Bij de poort ziet ze haar zusje Primrose gewonden burgers verzorgen. Als een vliegtuig pakketjes laat vallen bij de poort, ontploffen de pakketjes waarbij veel mensen overlijden inclusief Primrose. Als Katniss lichtgewond weer wakker wordt van de aanslag komt ze erachter dat Coin hiervoor verantwoordelijk is en dat ook Gale hiervan af wist. Snow is gevangengenomen en wordt de volgende dag geëxecuteerd. Katniss wordt naar een zaal gebracht waar alle overgebleven winnaars van 75 keer Hongerspelen zijn en ook President Coin. Daar komt Coin met een Barbaars voorstel wat er met de gevangenen moet gebeuren. Katniss stemt mee in op haar voorstel als ze zelf Snow mag ombrengen met haar boog.

Als de executie plaatsvindt, richt Katniss haar pijl op Snow, maar laat de pijl los als ze op Coin richt. Katniss wordt gevangen genomen, Snow wordt door de toeschouwers vermoord en Coin overlijdt. Later mag ze naar huis waar Peeta (niet meer gehersenspoeld) op haar wacht.

Dvd

Ik koop altijd de dvd met bonus materiaal bij. Ik ben altijd reuzen benieuwd hoe deze film word gemaakt. En wat der allemaal van kleren en make-up worden gebruikt.

5 thoughts on “The Hunger Games: Mockingjay part 2.

  1. dramaqueen9222 schreef:

    Aah ik vind zowel de boeken als de films ook echt te gek! Ik heb de Mockingjay films tot op heden alleen nog maar in de bioscoop gezien (terwijl ik de eerste twee al honderd keer gezien heb), dus ik moet binnenkort de laatste dvd’s ook maar eens aanschaffen! Ik vond de laatste film echt zó goed! Ik heb toevallig de boeken vorig jaar opnieuw gelezen en ook die blijven fantastisch. X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

