Persoonlijke blog

image8

Soms moet je in je leven een moeilijke besluit nemen. En deze heb ik met veel verdriet wel gedaan.  Als je niet wil lezen moet je niet. Voor mij is deze iets dat ik kan afsluiten door dat neer te schrijven kan ik een bladzijde om slaan in mijn leven.

Een vriendin waar ik al een tijdje mee bevriend was. Was zwanger van haar eerste kindje. Ik was dol blij voor haar omdat ze der al zo lang naar verlangde. Tis dan wel niet op natuurlijke wijze gemaakt omdat ze een drager is van een ziekte, maar dat doet der niet toe. Als het kindje maar gezond is, is het voldoende vind ik.

Ik had nog zo veel baby grief en spulletjes die ik normaal niet ging weg doen omdat ik normaal gezien nog voor een tweede kindje wou gaan zo 3 jaar geleden. Nog steeds verlang ik zo nog naar een tweede kindje. Maar mijn man sta der niet achter, hij wil maar één kindje hebben. Daarmee blijven we maar bij één kindje. Ik heb dan maar besloten dat ik alles maar ging weg geven van kleren, speelgoed en verzorging grief. Ik had alles gegeven aan haar omdat ze geen familie heeft. Die haar helpt met alles .

En Sommige dingen kon ik niet over mijn hart krijgen om weg te doen en heb ik besloten te  houden.

Dus zo gezegd zo gedaan, ze heeft super veel dozen gekregen met kleren in. Wel vier grote zakken vol met speelgoed. En nog verzorging grief. Uit eindelijk had ze geen kraggen over. Want alles was in goeie staat en dan nog kleren van Esprit.

Op eens vroeg haar vriend of ik meter  wou zijn van hun  kindje. Ik zij natuurlijk ja, met veel plezier.

22 September is de dan bevallen. Ze had een vreselijke bevalling gehad en ze had veel bloed verloren. Haar kindje is dan naar een andere ziekenhuis over gebracht. En zij moest in het ziekenhuis blijven waar ze bevallen is omdat ze veel bloed had verloren. De woensdag heb ik met mijn zoontje eerst naar de bloemist geweest om witte roze te hallen voor haar. En dan zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Haar vriend was der ook en ze moest nog alles doen. Doopsuiker in elkaar steken en zelf de geboortekaartjes moesten nog geschreven worden. Ik heb ze dan met veel plezier mee geholpen. IK vond het vooral heel erg raar dat ze de geboortekaartjes ging geven aan de mensen die kwamen. Ik vind nog steeds dat je kaartjes moet zenden aan familie en vrienden om te laten weten dat je bent bevallen. Dus echt raar hoe ze mee bezig zijn, maar ik zij der niks op. Iedereen zijn ding dacht ik in me zelf.

Onder tussen mocht zij het ziekenhuis verlaten. Maar haar kindje niet, die lag nog steeds in dat andere ziekenhuis. Ze hadden me wel belooft dat ik eens mijn petekindje mocht zien. Maar tja blijkbaar deden ze er wat moeilijk over en heb ik me kwaad gemaakt omdat ik het niet heerlijk vond dat de peter wel al de kleine gezien had. Dan in eens mocht ik gaan kijken. Ik heb dan de kleine gezien, wat een schatje.

Onder tussen lag mijn vader in het ziekenhuis en de kleine lag op een andere afdeling. Onder tussen ging ik eerst naar de kleine gaan zien en dan ging ik naar mijn vader.

Haar kindje mocht het ziekenhuis verlaten en ze had dat op Facebook  gezet. Ze maakt haar kwaad tegen me dat ik niks op haar Facebook  had gezegd. Ik zij tegen haar dat ik het niet gezien heb en dat onder tussen wel mijn vader overleed is. Maar blijkbaar kon het haar weinig schelen want ze is zelf niet op de begrafenis geweest. Ik kan me eigenlijk ook kwaad gemaakt hebben, maar ik late alles zo voor de rust.

Onder tussen in latere oktober ben ik dan op baby bezoek gegaan. En had zo verzorging grief mee. Want van deze kan je nooit te weinig hebben. Ze had zelfs geen foto van mij en hare kleine getrokken. Maar van de Peter en vrienden kon ze foto’s maken en op Facebook zeggen. Maar ja, liet ik dat weet zo voor de rust. Dan in eens zend ze naar mij om te zeggen dat ze die body cream ging weg gooi omdat ze vond dat het stinkt. Was wel een geschenk met dure producten voor de baby’tjes van de apotheker. Ik zij dat ze dat maar moest doen, ik zij dat weer voor de rust. Maar in me zelf was ik echt wel kwaad.

In Januari was ik op bezoek gegaan om 2 geschenkjes te geven voor zijne nieuwjaar. Ik had zo speelgoed gekocht van de winkel Dreamland. Ze waren der echt blij mee. We hebben daar wat gebleven en dan zijn we naar huis gegaan. Ze zijde dat ze nog in februari  langs zouden komen.

Onder tussen heb ik ze niet meer gezien. Ik hoord haar soms maar steeds zij ze dat ze te druk had. als mijn man zende naar haar negeerde die gewoon. Maar ze had wel niet druk om steeds op die Facebook te zitten. Daar had ze tijd voor….!!
Dus ik zij der nik op, ik wilde me niet op dringen.
Paar weken geleden, was de een vriendin en haar man ( waren ook vrienden van me) daar op bezoek geweest.  Ze hadden op facebook een foto van hun der op gezet. Ik zij der op van waneer beging jullie aan kinderen. Op eens zend die man van haar. waarom ik niet naar mijn petekind kwam. En ik zij der op dat die vriendin zij dat ze geen tijd heeft. O, dan begong hij van dat ik uit mijn eigen naar daar moest gaan en dat ik een bits ben  en blabla….!!!  Waar moeide die hem mee. Hij zij dan dat ik een slechte meter ben en dat ik een slet ben. ; Ik heb hem gewoon genegeerd.
Ik heb dan naar die vriendin gebeld eerst nam ze niet op. Na de tweede keer dat ik belde nam ze op. Zo gezecht had ik ze haar waker gebeld. Ik zij dat als ze iets te zeggen heeft dat ze dat tegen mij moest zeggen in plaats tegen die vrienden. Dat ik daar niet mee gediend ben. Dan beging ze wat zij vind over meterschap blabla…. Der na legde ze dicht.
Ik heb haar nog een bericht gezend dat ze eerlijk tegen moets zijn. Weet je wat haar antwoord daar op was dat ze over alles moet nadenken.
 Ik heb gans de weekend zitten nadenken en ook heel goei gesprek gehad met mijn man en vrienden. En ze zijden  ook van dat ze geen echte vriendin zijn, en dat die vrienden van mij  gewoon geprofiteerd heeft van me. Als ze zou mijn verhaal hoorde vertellen.
Na het weekende heeft mijn man haar een bericht gezend dat ze beter een andere meter kon zoeken en dat zijn vrouw nog nooit zo respectloos  is behandeld door een vriendin als zij. Ze zenden naar mijn man dat ze mijn beslissing accepteerden. Maar als je zou hoor kan het haar blijkbaar weinig schelen.
Ik heb ze dan alle 4 geblokkeer op facebook. En ik voel me echt wel beter nu. Ook al houde ik me steeds in om dat  te doen om niemand anders te kwetsen maar om te duur werd ik zelf der door gekwetst. En werd ik der zieker door.
9 thoughts on “Persoonlijke blog

    • Vind ik op deze moment ook meid. En ik voel me ook veel beter door deze keuze te maken. Want moest ik deze niet hebben gedaan zou ze gewoon verder gedaan hebben om mij en mijn man aan het lijntje te houden.

      Like

  1. Vervelend dit soort misverstanden.. en dan blijven dingen knagen…
    Maar boos worden en niet uitpraten is helemaal niks..
    Het is dan maar het beste om je terug te trekken, heb je goed gedaan.
    En denk maar aan dat kindje, dat in mooie kleertjes ligt en spelen kan met mooi speelgoed dat het anders misschien niet had gehad..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

