TextPicture20170717_0806Ik zag deze geweldige Tag bij Vanessa en ik wou hem zelf ook wel eens invullen. Benieuwd wat mijn antwoorden zijn… Kijk dan gerust verder…!

De was

-Droger / op het wasrek

Ik heb het beide… maar we gebruiken enkel het wasrek. Mijn man vind dat de droger veel enige verbruikt. Maar soms stiekem gebruik ik hem wel eens. Je zou dan je afvragen waarom ik den eigenlijk een droger heb. We hebben die eigenlijk gekregen van een goeie buurman van mijn ouderlijke huis.

-Sorteren / alles bij elkaar

Ik zelf probeer altijd te sorteren en dat lukt meestal. Maar ik heb een zoontje van zeven, die zijn vuile kleren ook in de was mand doe. En af en toe gebeurt der wel eens der, der donker bij gekleurd zit. Dus uiteindelijk zou ik dan nog beter moeten op letten.

-Eén soort wasmiddel / verschillende soorten wasmiddel

We kopen eigenlijk wasmiddel in, dan wel de gene die dan in de reclame sta. We kopen der dan wat in en zijn der dan een tijdje zoet mee. En besparen we wat ook :-).

-Een wasdag / elke dag een wasje

Dat gang der van af, soms is dat 3 wasjes in de week. Maar soms kan dat ook eens 4 wasjes zijn.

-Kleding strijken: ja of nee

Ik strijk mijn kleren elke woensdag is dat dan een strijk middagje. Ik strijk zelf mijn lakken omdat ik niet hou van dat gekreukt. Maar ook omdat ik super graag strijk.

Koken

-Makkelijk / culinair

Meestal kook mijn man iets gemakkelijk in de week. Mijn man kookt altijd, hij is zo 10 jaar jefkok geweest dan is het logies dat hij kookt 🙂 . Ik zelf kook soms in het weekend en dan is dat echt wel uit een kookboek of van een tijdschrift.

-Weekboodschappen / meerdere keren per week

We toen een keer op de week boodschappen. Soms is dat wel iets meer dan is het een teken dat we dan iets vergeten zijn.

-Vaak hetzelfde per week / nieuwe dingen proberen

In de week is dat gewoon het zelfde die man af en toe klaar maakt. In het weekend is dat echt wel proberen om nieuwe dingen te proberen.

-Eten bewaren / weggooien

Ik probeer zo veel eten te bewaren. Ik zelf ben van prinsiepe  dat je niet met eten moet brossen. Gelukkig is mijn man ook zo lijk mij.

-Aan tafel eten / in de zetel eten

We eten altijd aan tafel, ook om wil dat je dan samen op deze moment bent.. Maar als we iets gaan hallen van mcdonals durf ik dat voor tv op eten.

Poetsen

-Stofzuiger / swiffer

Geef mij maar mijne stofzuiger, je bent der rapper mee door huis en als je dan gedaan heb dan leeg je gewoon je bakje. Zo simpel is het.

-Kant-en-klare natte doekjes / zelf sopje maken

Nee ik ben niet zo voor die kant en klare natte doekjes. Ik maak liever mijn sopje zelf.

-Zelf ramen lappen / door de glazenwasser

Ik kuis zelf mijn ramen. Tis iets dat ik super goed kan en der ook nog eens van hou te doen.

Overig

-Iedere ochtend je bed opmaken / laten voor wat het is

Tis niet om te zeggen dat ik elke morgen het bed op maakt. Ik heb eigenlijk de gewoonte dat ik mijn bede linnen naar achter doe op het bed en dan de raam open zet dat het bed eens opfrist.

-Met de hand afwassen / vaatwasser

Ik doe de vaat met de hand. Of af en toe mijn man dat wel eens. Wij zelf hebben geen vaatwasser.

-Opgeruimd huis / rommelig huis

Hier in mijn huis moet het altijd opgeruimd zijn. Ik kan gewoon geen rommel zien liggen.

-Wie doe het  huishouden: jij/je partner

Sommige dingen doe mijn man. Ik zelf doe eigenlijk meer de kuis en mijn man doe koken, afwas  en dan de was in steken doe hij ook af en toe.

Je mag gerust ook eens deze tag doen als je die zie zitten.

2 gedachtes over “Domestic Goddess Tag.

Geef een reactie

