Tips en trucs

20170210083051Vandaag vertel ik jullie paar tips over Mascara. Neem dan gerust een kijkje.

Mascaravlekken verwijderen

Wanneer je mascara vlekjes verwijdert terwijl het nog nat is, kan de rest van je make-up een kliederboel worden. Je kunt je mascarafoutjes het beste laten drogen en daarna verwijderen met een wattenstaafje.

 Mijn mascara – niet jouw mascara

Bacteriën zijn dol op mascara en kunnen leiden tot ooginfecties. Het is dus super belangrijk om je mascara nooit te delen met je vriendinnen. Op deze manier minimaliseer je het risico van verspreiding van bacteriën.

Je kunt beter niet ‘pompen’

Door het borsteltje snel in en uit de mascarahuls te ‘pompen’ komt er lucht in de huls, hierdoor kan je mascara sneller uitdrogen.

Eerst oogschaduw, dan mascara’

Om te voorkomen dat oogschaduwpigmenten in je ogen terecht komen, breng je mascara als laatste stap aan in je oogmake-up routine.

Visitekaartje mascara truc

Neem een visitekaartje of iets vergelijkbaars gemaakt van wat dikker papier. Plaats het kaartje achter je bovenste wimpers, zo dicht mogelijk bij je wimperrand. Breng de mascara zoals gebruikelijk aan, vanaf de aanzet van de wimpers. Het teveel aan textuur zal op het visitekaartje terecht komen, wat effectief voorkomt dat mascara op je ooglid vlekt.

Wimperkammetje

Je kunt na het aanbrengen van mascara een wimperkammetje gebruiken. Hiermee kam je ‘spinnenpootjes’ weg en separeer je je wimpers mooi.

Wimperbasis

Een wimperbasis geeft een gaaf “booster effect” dat ervoor zorgt dat wimpers er langer en volumineuzer uitzien! Breng de mascara aan wanneer de basis nog vochtig is.

Transparant is trendy

Transparante mascara is perfect voor een natuurlijke look. Het modelleert je wimpers en geeft een open blik.

Zeg gedag na zes maanden

Na opening moet je mascara niet langer dan zes maanden gebruiken. Hierna droogt de mascara uit, kan de textuur gaan brokkelen en krijgen bacteriën de kans om zich te ontwikkelen.

2 thoughts on “Tips en trucs

  1. Zes maanden… Het wordt dus stilaan tijd dat ik een andere ga halen. Dat van dat pompen wist ik niet… Ik doe dat altijd. (Ik gebruik ook nog maar dagelijks mascara sinds een jaar of drie, en ik ben bijna 30!) Shame on me…

    Like

Geef een reactie

