20170115095407

Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde man zijn pyjama twee weken draagt voor hij in de was gaat. Vrouwen houden hun slaapkleding zelfs zeventien dagen ongewassen aan. En dat kan zorgen voor huidinfecties en blaasontsteking. O jee…

Bacteriën

Pyjama’s zitten dicht tegen de huid en wij mensen verliezen in een hoog tempo huidcellen. Deze cellen bevatten micro-organismen, die op zich niet schadelijk zijn. Maar als ze op de verkeerde plek terechtkomen, kunnen ze wel voor problemen zorgen. Zeker bij mensen die dragers zijn van stafylokokken, een bacterie die infecties kan veroorzaken bij de aanraking  met wondjes. En in onze darmen zit E.coli. Een bacterie die daar van nature voorkomt en waarvan de meeste varianten niet schadelijk zijn. Maar als deze bacterie in je urinewegen terechtkomt, kan dat een blaasontsteking veroorzaken.

We  waarschuwt dat als je je pyjama uittrekt, de bacteriën ook je andere kleren kunnen ‘besmetten’. Daarom is het belangrijk dat je je nachtkleding minstens één keer in de week wast. Zo worden de meeste microben onschadelijk gemaakt en voorkom je kans op narigheid. En dan ben je hygiënisch en dus gezond bezig.

6 gedachtes over “Hoe vaak was jij je pyjama?

  1. Oef ik ben goed bezig want ik gooi mijn pyjama minstens 1x per week in de was! Ook beddengoed en handdoeken vervang ik elke week. Grappig want ik had daarnet een discussie met mijn vriend die vond dat ik overhygiënisch was, als het van hem afhangt zouden de handdoeken zeker 2 weken mogen blijven hangen… niet dus !!

    Liked by 1 persoon

  2. gatver, hahahaha nou ik slaap dus naakt en toen ik nog wel droe??? hooguit 2 a 3 nachten en dat was al lang. /mijn kind kreeg elke avond schoon….. de py stapel was net zo groot als het ondergoed, lol

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

