Pasta roomsaus.

20170216074056Vandaag wil ik jullie mijn pasta roomsaus laten kennen. Het is een saus die ik zelf heb samen gesteld. Mijn gezin is der al helemaal weg van.

Wat heb je nodig:

1 rode paprika, 1 groene paprika, bakje Champions, 2 sjalot, 500gr gehakt (eigenlijk kies je zelf hoe veel, hier is omdat ik de balletjes der nog mee maakt) , peper en basilic, flesje finesse room en dan nog pasta naar keuze.

Hoe maak je het klaar:

  • Schil de paprika’s en snij ze dan heel fijn.
  • Snij dan ook de Champions in stukjes.
  • En snij dan ook de sjorlootjes heel fijn.
  • Smelt de boter en doe dan al vervolg de sjorloten der in en laat het stoven tot ze glanzend zijn.
  • Doe als vervolg  het gehakt in, en plet je dan met een vork in fijne stukjes.
  • Der na doe je de groentjes en de Champions der bij en laat je alles heel goed stoven. En laat zeker een kwartiertje het deksel op de pan staan.
  • Na het stoven giet je de grootste deel van de boter af, dat het niet zo vettig is.
  • Kruid met peper en Basilic (je kan ook verse basilic gebruiken).
  • Doe dan een volledige flesje fitnesse room der bij en laat dan even door koken.
  • Je kan zelf kiezen, je kan dan het gehakt balletjes der bij doen. En laat dan eventjes door koken tot je zeker weet dat het gehakt balletjes gaar zijn.
  • Je kan dan zelf kiezen welke pasta je der voor gebruikt.

Tip:

Als je kinderen hebt kan je altijd gehakt balletjes maken. Moest je geen kinderen hebben dan kan je dat ook zonder balletjes en moet je maar 250 gehakt hebben. En je kan dat ook natuurlijk met iets meer room maken als je vind dat der veel gehakt in zit.

8 thoughts on “Pasta roomsaus.

  1. Lijkt me lekker, ik doe het ongeveer ook zo alleen geen paprika en ik begin met spekblokjes te bakken, champignons, daarna de sjalotjes en bosui, knoflook, gehakt, en om meer saus te krijgen doe ik er ook nog een zakje roomsaus bij en als laatse de room. smullen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

