20170425013526Ik denkt wel dat iedereen wel een angst heeft. Ik zelf heb al van kleins af een grote angst voor…. Leest dan zeker verder…

Ik heb al van kleins af aan vreeslijke angst voor een tandarts…  Dat komt omdat ik als kind een vreeslijke schrikte heb op gelopen bij de tandarts. Daar dat hij me pijn heeft gedaan door een tand te treken…

-Vandaag 20.03.2017 had ik een afspraakje bij de tandarts omdat ik zo vreselijk tandpijn had. Ik heb zeker een week met pijn gelopen vooral leer ik kan gaan.

Om 8:45uur had ik een afspraak. Met volle moed stapte ik in de auto en manlief bracht me daar heen. Nog eventjes geld af halen en dan reden we verder richting de tanderspraktijk. Eenmaal daar aan gekomen, moesten we nog wat zitten in de wachtzaal, jeetje de zenuwen kwamen.. Dan was het eindelijk aan mij.. Zij tegen mijn man dat hij maar mee naar binnen moest gaan, dat het dan wat meer op mijn gemak was.

Eenmaal binnen heeft hij eerst mijn gegevens genoteerd en dan mocht ik plaats nemen op de stoel. Hij heeft gekeken en dan nog foto’s genomen. Pffff…. Ik weet dat ik vier af gebroken tanden heb waar de wortel en wat stukjes nog in zitten. Hij zij dat hij dat daar niet kan doen dat ik daarvoor naar het ziekenhuis moet gaan. Daar komt nog eens bij dat ik negen tanden heb waar der gaatjes in zit die op gevuld moeten worden.

En blijkbaar heb ik zelf geen wijsheidstanden die heb ik blijkbaar nooit gehad. Maar dat is niet zo erg. Blijkbaar moet iedere volwassen mens 32 tanden hebben en ik heb der maar 22 tanden dat ook niet zo erg is zij hij.

Wat ga der nu eerst gebeuren, ze gaan nu eerst die 4 tanden in het ziekenhuis verwijderen en daardoor moet ik helemaal verdooft worden, daar gaan ze mijn tanden ook wat schoonmaken. Dan moet ik zo een weekje met draadjes lopen en dan moet ik terug naar de tandarts voor de draadjes te verwijderen. En dan ga die een deel van de gaatjes op vullen.

Ondertussen kan hij niks doen, dus loop ik nog steeds mee tandpijn. Ik ben wel goed bezig met mijn tanden poesen alleen komt der bij dat ik moet flossen, want tis in de zijkant van mijn tand gaatjes zijn.

Van de middag weet ik, wanneer ik naar het ziekenhuis moet gaan.

Daar juist het verlossen telefoontje gekregen dat ik 24ste zal geopreed worden. Kijk der al naar uit.

– Vandaag 31.03.2017 wil ik jullie eventjes melden hoe de af gelopen dagen nog is verlopen tot nu toe. Ik zit nog steeds met behoorlijk tandpijn… Zijn van die dagen dat het echt te doen zijn, dat ik zelf zonder pijnstillers de dag kan door brengen. Maar soms is de pijn niet te houden en dan moet ik wel ietsjes nemen om de dag te kunnen reden. We komt stilletjes aan de dag dat het ga gebeuren en ik kijk der meer en meer der naar uit om eindelijk weer elke dag zonder pijn de dag door te brengen.

21.04.2017 Vandaag heb ik een telefoontje gekregen van het ziekenhuis, dat ik dan 24ste naar het ziekenhuis moet gaan.

24.04.2017 Vandaag is de verloste dag aan gekomen.  We moesten om 08:30 naar het ziekenhuis gaan. En eerst hebben we papier werk in orde gemaakt en dan moest ik naar boven, daar moest ik ook mij aanmelden. Daar hebben we eerst wat gewacht en dan moest ik naar een kamer om alle kleren uit te doen. Dan kwam ze met een vragen lijst af. Dan ben ik met bed naar een kamer gebracht daar hebben zo plakkers op gelegd voor de hartslag en dan moest ik weer wat wachten. Dan kwamen me  hallen en werd ik aan de kant van de gang gezet daar heb ik zeker wel 20minuten gestaan… Was ook super vervelend.. Vooral omdat je mensen zag passeren die opreed waren. Dan eindelijk was het mijn beurt. Ik moest dan op de operatie tafel gaan liggen. Hebben ze me wel echt gerust gesteld, zeker omdat ik zo benauwd was van naalden. En dan kan ik gaan slapen.. Ben binnen gegaan op 10.20 en werd wakker om 12.30. Die mevrouw die de operatie  heeft uit gevoerd. Ze was dan nog bij me geweest om te zeggen dat alles goed gelukt was. Ik heb dan ijs op mijn wangen gehouden en rond 15uur mochten ik naar huis gaan. Ik ben wel super blij dat mijn man een ganse dag bij me gebleven is.

Ik ben echt blij dat ik het laten doen heb…. Nu zit wel de draadjes te vervelen maar ja tis maar een weekje dat ik thuis zal zijn en dinsdag worden de draadjes verwijderen. Deze morgen heb ik eens gekeken en wat mooi gedaan zelf mijn andere tanden zijn zelf witter dan der voor.

Dus wees niet lijk ik…. Ga vooral naar de tandarts wand de tanden zijn imers belangrijk ook al ben je super bang.. Zet je der gewoon over, zo lijk dat ik heb gedaan. Zeg ik ook steeds tegen mijn zoontje, die ga al van zijn 2jaar naar de tandarts gewoon omdat ik wil dat hij geen schrik op loopt.

11 gedachtes over “Angst overwinnen…

  1. Netjes dat je toch gegaan bent! Zelf heb ik die angst niet, maar ik heb genoeg dingen die jk te lang uitstel vanwege zenuwen of angsten ofzo… Terwijl hoe langer ik zoiets uitstel, hoe erger ik het ga vinden. Xx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

