20160718091544Vandaag schrijf ik met veel liefde over de Belgische Tag, ben je benieuwd hoe geworden is lees dan zeker verder.

Een of meer koekjes bij de koffie?

Eenmaal ik een koekje heb genomen neem ik na een tijdje weer een. Ik eet vooral koekjes met chocolade, heel graag.

Wat is je favoriete stamppot?

Eerlijk gezegd eet ik graag stamppot dat mijn moeder, die ze heel lekker kan maken. En dat is stoofpotje van aardappelen met erwten en wortelen en stukjes buikvlees. Ik verzeker je dat is om te smullen.

Welke Belgische feestdag vind jij de leukste?

Mijn favorieten feestdag is kerstmis. Vind ik zo een gezellig maand en dag. Ik hou der  in norm van omdat de familie  samen komen. En gezellig de kerstboom versieren en decoratie  in huis. Zeg eens wie hou daar niet van.

Wat is volgens jou het leukste plekje in België?

Mijn leukste plekje in België  is Brugge. Ik vind Brugge een zeer mooi stad. Ze hebben daar lekker chocolade  en gezellige  straatjes en gebouwen. Je kan met de bootjes varen op het binnen water. En je ziet dan historische gebouwen. Je kan der ook gezellig winkelen en zelf als zomer is op terrasjes zitten.

Welk woord is volens jouw typisch Belgische?

Dat is een moeilijke. Maar heb eens rond gevraagd en de meeste zegen dat typisch woord amai, zeg .

Welk typisch Belgische  gebruik vind jij het leukste?

Samen aan tafel zitten met het avond eten. Dan zie je die eens van gans de dag. En dan kan je gezellig praten met je gezinnetje. Vind ik zo heerlijk.

Welk Belgische gezegde is jouw favoriete gezegde?

Wie niet klein begeerd is het groot niet waart

Wat is favoriete winkel van België? 

De C&A is wel een super leuke winkel, ze hebben daar echt mooie kleren voor vrouwen en mannen. Maar ook vind ik daar dus alles voor mijn zoontje. En natuurlijk mijn favoriete  winkel is dan namelijk kruitvat, daar vind je dus alles. Vooral omdat der super veel schmink te vinden valt en leuke spulletjes.

Welke tv serie vind je het leukste?

Ik vind Thuis, Familie, Beauty and the beast, Extant, The Vampire Diaries, charmed super Goei serrie’s. Kan der uren naar kijken en krijg der nog niet genoeg van.

Wat vind jij het leukste Belgische liedje?

Vonken & vuur van Clouseau is echt een liedje dat een mee zingertje is.

Belgische frieten, ja of nee?

Wie hou der niet van frietjes, ik ben der dol op. Ik eet het zeker meer dan 5 keer in een maand.

2 gedachtes over “De Gewoon Belgische Tag.

Geef een reactie

