TextPicture20170711_1045Vriendschap is voor iedereen belangrijk. Een vriend of vriendin is echt zo fijn als je samen dingen  kunt doen. Ook als ze je steunen door dik en dun. Waar je grootste geheimen  kunt vertellen.  Dat is echt een vrienden  voor me. Vriendschap is zo iets moois, je leert elkaar kennen op plaatsen waar je terecht komt. Ik denk dat je eerder vrienden op school leert kennen of  in jeugdbewegingen.  Elke vriendschap is anders, soms maak je ruzie maar na een tijd maakt je het terug goed. Dat is echte vriendschap voor het leven.

Ik heb in de loop de jaren veel vrienden gehad waar ik echt wel steun van heb gekregen. Er komt dan een moment dat je ouder word en het besef heb voor wie je eigenlijk echt wel een vriendin betekent en voor wie niet… En jammer genoeg kom je dan op het besluit dat je dan zo vrienden niet meer in je leven wil hebben….

Ik ben iemand die echt veel om haar vrienden geeft, en alles zo doen om toch maar die vriendschap te doen lukken… En steeds weer kansen te geven…

Maar ik ben ook wel iemand die niet hou van vrienden die zicht zo opdringen en constant zenden… Ik voel me daar echt niet goed bij.. Tis net of ik gesmacht word en zelf over mijn leven niet meer kan oordelen.

Ik haat ook jaloerse vrienden.. Die altijd comantaar hebt omdat je met andere vrienden afspreek en met die vrienden meer plezier hebt.

En ik vind ook dat vriendschap je partner moet aanvaarden lijk hij is en niet steeds negatieve dingen ga zeggen over mijn partner…

Ik ben dus vandaag gekomen dat ik eindelijk de stap durft zetten om zo mensen uit mijn leven te zetten…  En weet je het doet super goed om eindelijk mijn eigen wil te doen en niet meer die ruzie te hebben met mijn man over die mensen.

Eerlijk ik voel me vrij… en ga verder met mijn echt vrienden die der voor mij zijn in goed en moeilijke dagen..

Hoe is jullie vriendschap… En wat vind jij over vriendschap…

Geef een reactie

